Thursday, March 29, 2007

Διάλογος στο ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. έχει ανεβάσει ειδική ιστοσελίδα διαλόγου για το πρόγραμμά του. Αξίζει, νομίζω, τον κόπο να δείτε όχι μόνο το πρόγραμμα καθ' εαυτό, αλλά και τα σχόλια των περισσοτέρων επισκεπτών (οπαδών, ως επί το πλείστον, του ΠΑ.ΣΟ.Κ.), ώστε να πάρετε μια ιδέα για τη νοοτροπία τους και τον τρόπο σκέψεώς τους. Φοβάμαι ότι οι περισσότεροι διακατέχονται από τα κλασσικά προστατευτικά σύνδρομα και τη ρηχή και γενικόλογη ανάλυση που οδηγεί σ' αυτό που έχει, προσφυώς, αποκληθεί απόπειρα για shortcuts to utopia, δηλαδή λύσεις κρατικού παρεμβατισμού που θα οδηγήσουν (σχεδόν αυτομάτως) στη "δίκαιη κοινωνία". Μερικές διακηρύξεις φθάνουν στο επίπεδο του στρουθοκαμηλισμού, ιδίως οι σχετικές με την κοινωνική ασφάλιση, θέμα το οποίο ενδιαφέρει ιδιαιτέρως, και για το οποίο θα κάνουμε ειδική μνεία.

4 comments:

Κοινότητα Εκάλης said...

Καλησπέρα!

επειδη με καποιο τροπο εχω συμμετασχει το σχεδιασμο του προγραμματος (τιποτα δεν ειναι τελειο) υπαρχουν ανα δημοτικη οργανωση καποιες ημερομηνιες που μπορει ο κοσμος να παει και να συζητησει το προγραμμα με την τοπικη επιτροπη. Η επιτροπή καταγραφει τα πρακτικα και τα ανεβαζει το ιντερνετ οπως και στην ομαδα εργασιας που κανει τις τροποποησεις ως το τελικο draft του Μαιου.

Υπαρχουν αδυναμα σημεια, π.χ. που θα βρουμε τα λεφτα που και εγω ως σοσιαλ-φιλελευθερος διαφωνω με τον ορο 'αναδιανομη εισοδηματος' αρα δες και λιγο το concept της πρασινης οικονομιας. Βεβαια το transition σε αυτο το σταδιο μπορει να εχει τα κοστη του αλλα μακροπροθεσμα ολοι θα κερδισουμε.

Athanasios Tsiouras said...

Το πρόγραμμα είναι ιδιαιτέρως εκτεταμένο κι έτσι δεν μπορεί να γίνει μια γενική συζήτηση. Αναφέρω όμως, ενδεικτικά, την απογοήτευσή μου από τις προτάσεις για την κοινωνική ασφάλιση. Δεν υπάρχει, ουσιαστικά, καμμία πρόταση για αλλαγή, έστω και μερική τροποποίηση, του σημερινού μοντέλου, το οποίο με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί στη χρεωκοπία (όσο η αναλογία συνταξιούχων/ ασφαλισμένων μεταβάλλεται εις βάρος των τελευταίων). Το θέμα, δηλαδή, στην κοινωνική ασφάλιση δεν είναι η πρόσκαιρη εξεύρεση πόρων (και γι' αυτό το θέμα δεν είναι μόνο το "πού θα βρούμε τα λεφτά"), αλλά η καθιέρωση ενός συστήματος, το οποίο θα μπορεί να προσφέρει πραγματικά ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης στους συνταξιούχους χωρίς να ευρίσκεται υπό τη δαμόκλειο σπάθη των συνεπειών της υπογεννητικότητας.

Νομίζω, πάντως, ότι θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να ξεκινήσουμε μεταξύ μας ένα διάλογο, σε σχέση με επιλεγμένα σημεία του προγράμματος του ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Κοινότητα Εκάλης said...

Οντως ειναι μεγάλο και εγω έχω εστιάσει στην πράσινη οικονομία, στις αγορές και στο περιβάλλον-ποιότητα ζωής.

Αρχικά αφήνει πολλά ζητήματα ανοικτά. Στην επιτροπή όταν ανάφερα για flat tax όταν γυρω μας ολοι σχεδον εχουν flat tax 10-12% p.x. fyrom και Κυπρος η απαντηση ηταν δεν μπορούμε να ανοίξουμε τα χαρτιά μας γιατι η Ν.Δ. θα βγάλει κάτι καλύτερο.

Το ασφαλιστικο μας καει ολους! Ισως λυση ειναι αρχικα το καλύτερο μανατζμεντ στο portfolio και συναπρξη ιδιωτικης και δημοσιας ασφαλισης. Μπορει καποιες υπηρεσιες π.χ. τηλεφωνικα κεντρα να γινουν outsourcing π.χ. σε αλβανια κ να πεσει παρα πολυ το κοστος λειτουργίας τους. Χρειαζεται να βρομε καινοτομες λυσεις που ακομα καΙ Η Ε.Ε. αδυνατει να τις βρει

Anonymous said...



Διαβάζω σήμερα στις εφημερίδες ότι ο κ. Βενιζέλος ζήτησε να του διατεθεί μια αίθουσα στα γραφεία του ΠΑΣΟΚ για να κάνει δηλώσεις (20 θέσεις κλπ.), αλλά πήρε αναβλητική, δηλαδή αρνητική απάντηση.

Όποιος προβληματίζεται ακόμα για την αισθητική και τη σημειολογία της εμφάνισης στο Ζάππειο, παίρνει σήμερα με καθυστέρηση την καλύτερη απάντηση. Τη στιγμή που θα έπρεπε να δείξουν οι κομματικοί κλειδοκράτορες διαφορετική στάση και να προκαλέσουν μια καλή εντύπωση, αποδεικνύουν την ιδιοκτησιακή αντίληψη.

Το οικογενειακό, κληρονομημένο ΠΑΣΟΚ είναι καταδικασμένο να ξεφτίσει, αν δεν γίνει ανανέωση. Η πορεία είναι προδιαγεγραμμένη, όπως εκείνη της μεταπολιτευτικής "Ένωσης Κέντρου": ξεκίνησε με την ελιτίστικη υποτονικότητα του Μαύρου και κατέληξε στη συνοικιακή επιθεώρηση του Ζίγδη. Οι νεότεροι που δεν ξέρουν, ας ρωτήσουν να μάθουν.